Keputusan UPSR 2009

>> 20 November 2009

Pada 19 November 2009, keputusan UPSR bagi tahun 2009 telah diumumkan. Inilah saat suka dan duka bagi murid-murid Tahun 6, ibu bapa dan guru-guru. Kepada yang berjaya mendapat keputusan cemerlang diucapkan tahniah. Kepada yang kurang berjaya pula jangan berputus asa, teruskan usaha.
Pada tahun ini SK Tedong telah berjaya memperoleh peratus lulus keseluruhan sebanyak 78.7% berbanding tahun sudah sebanyak 53.8%. Ini
merupakan satu kenaikan dan pencapaian terbaik dalam sejarah SK Tedong. Namun begitu, hanya seorang murid sahaja mendapat keputusan 5A manakala dua orang mendapat 4A1B dan seorang mendapat 4A1C.
Berikut ialah analisa lulus setiap subjek:
Bahasa Melayu Pemahaman : 97.9%
Bahasa Melayu Penulisan : 93.6%
Bahasa Inggeris : 85.1%
Matematik : 95.7%
Sains : 89.4%


Read more...

Hari Penyampaian Hadiah 2009

Pada 19 November 2009, SK Tedong telah mengadakan Hari Penyampaian Hadiah. Majlis ini diadakan bertujuan memberi pengiktirafan kepada murid-murid SK Tedong yang telah menunjukkan keupayaan tertinggi dalam bidang akademik, kokurikulum, dan sumbangan kepada pihak sekolah. Kategori penyampaian hadiah ialah Penghargaan Kepada Murid Prasekolah, Hadiah Kedudukan Terbaik Dalam Kelas, Hadiah Mata Pelajaran Tertinggi, Hadiah Galakan Kelas Melati, Hadiah Pembaca Terbanyak Program NILAM, Anugerah JQAF, Penghargaan Ketua dan Penolong Ketua Darjah, Penghargaan Pengawas Sekolah Tahun 6, Penghargaan Pustakawan Tahun 6, Anugerah Kokurikulum, dan Tokoh Murid.

Read more...

Jamuan Perpisahan Tahun 6

>> 18 November 2009

Pada 18 November 2009, murid-murid Tahun 6 telah mengadakan jamuan perpisahan. Semua staff SK Tedong telah dijemput menghadiri jamuan ini. Menu utama ialah nasi ayam. Selain itu terdapat roti jala, kek, keropok, kacang bersulamkan cendol. Tujuan jamuan ialah untuk meraikan murid-murid Tahun 6 yang akan menamatkan alam persekolahan sekolah rendah. Moga semua murid Tahun 6 ini akan terus berjaya di alam persekolahan sekolah menengah kerana persaingan dan cabaran semakin hebat. Kepada semua murid Tahun 6, renungilah pantun ini:
Berburu ke padang datar,

Dapat rusa berbelang kaki
Berguru kepalang ajar,
Bagai bunga kembang tak jadi.

Read more...

Annual Dinner

Pada 17 November 2009, Kelab Staff SK Tedong telah mengadakan Annual Dinner. Majlis ini telah diadakan di Perkampungan Ikan Bakar Terapung Umbai, Melaka bermula jam 8.00 malam. Majlis jamuan ini merupakan salah satu aktiviti yang telah dirancang oleh Kelab Staff SKT di bawah pimpinan Cikgu Ismail Md Sani. Majlis jamuan ini amat meriah kerana semua ahli kelab staff dapat hadir berkumpul bersama sambil menikmati jamuan makan malam bermenu makanan laut.
Dalam majlis ini juga diraikan Cikgu Rijle Johari yang akan berpindah mengajar ke Kedah bermula bulan Januari 2010 nanti. Kepada beliau diucapkan selamat maju jaya dalam mendidik anak bangsa walau di mana berada.

Sebahagian ahli kelab staff yang hadir.

Cikgu Rijle sedang memberikan ucapan perpisahan.

Read more...

Perkhemahan Unit Beruniform 2009

>> 08 November 2009

Pada 6 hingga 8 November 2009, SK Tedong telah mengadakan Perkhemahan Unit Beruniform. Perkhemahan ini disertai oleh lebih kurang 109 orang murid-murid Tahun 4, 5, dan 6 yang mewakili empat unit beruniform iaitu Pengakap Kanak-kanak, Tunas Kadet Remaja Sekolah, Persatuan Bulan Sabit Merah, dan Puteri Islam. Antara pengisian aktiviti sepanjang perkhemahan ini ialah seperti Pertolongan Cemas, Membina Gajet, Kawad Kaki, Senamrobik, Pertandingan Memasak, Malam Persembahan, Sukaneka dan lain-lain lagi. Tahniah dan terima kasih diucapkan kepada semua guru dan murid yang terlibat menjayakan perkhemahan ini.



Read more...

Keuzuran Cikgu Hakim

>> 06 November 2009

Sudah seminggu Cikgu Hakim Bin Aliman dimasukkan ke Hospital Besar Melaka. Beliau dimasukkan ke hospital kerana batu karang dalam hempedu. Kini beliau ditempatkan di Aras 4 wad 2 Hospital Besar Melaka. Seluruh warga SKT mendoakan agar beliau cepat sembuh.

Read more...

Kem Membaca 1Malaysia

>> 03 November 2009

Pada 27 Oktober 2009, SK Tedong telah mengadakan Majlis Pelancaran Kem Membaca 1Malaysia. Majlis ini telah dirasmikan oleh Pn. Natrah Binti Budin selaku Guru Besar. Objektif kem membaca ini dilancarkan ialah mengisi masa lapang murid selepas peperiksaan, menggerakkan aktiviti galakan membaca, dan memupuk minat membaca secara berterusan. Dalam majlis ini murid-murid tertentu dipilih memperagakan pakaian perayaan tiga kaum terbesar di Malaysia iaitu Melayu, Cina, dan India untuk menunjukkan semangat 1Malaysia.



Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS