Merentas Desa 2010

>> 25 February 2010

Pada 25 Februari 2010, SK Tedong telah menjalankan Kejohanan Merentas Desa Peringkat Sekolah. Penyertaan merentas desa ini terbuka kepada semua pelajar Tahun 4, 5, dan 6 Sekolah Kebangsaan Tedong. Pelajar-pelajar yang sihat sahaja dibenarkan menyertai kejohanan ini. Trek kejohanan merentas desa ini sejauh lebih kurang 4 km melalui perkampungan Kampung Tedong. Bagi pelajar Tahun 1, 2, 3, dan prasekolah pula, mereka terlibat dengan aktiviti senamrobik dan pertandingan mewarna. Objektif diadakan kejohanan ini ialah untuk memperkembangkan potensi setiap warga sekolah selaras dengan hasrat dan Falsafah Pendidikan Negara. Syabas dan tahniah kepada Unit Kokurikulum SK Tedong kerana telah berjaya menganjurkan kejohanan ini. Jutaan terima kasih juga diucapkan kepada semua warga SK Tedong yang terlibat dalam menjayakan kejohanan ini. Bulat air kerana pembentung, bulat kata kerana muafakat.

Murid-murid memulakan larian.

Murid-murid Tahun 1, 2, 3, dan Prasekolah bersenamrobik.

Pertandingan mewarna.

Acara penyampaian hadiah.

Read more...

Motivasi Keibubapaan 2010

>> 17 February 2010

Pada 13 Februari 2010, SK Tedong telah mengadakan Program Motivasi Keibubapaan 2010. Program ini merupakan satu sesi ceramah motivasi khusus untuk ibu bapa/penjaga murid-murid SK Tedong. Sesi ceramah telah disampaikan oleh Encik Isa Bin Jolan selaku Ketua Sektor Psikologi dan Kaunseling JPM. Antara pengisian ceramah ialah tips-tips bagaimana hendak mendidik anak berjaya dalam pelajaran dan cemerlang dalam kehidupan. Sambutan daripada ibu bapa amat menggalakan dan semoga input-input yang telah diperolehi dapat diaplikasikan dalam mendidik anak-anak menuju kejayaan.
Pihak SK Tedong mengucapkan jutaan terima kasih kepada Encik Isa Bin Jolan, guru-guru dan ibu bapa yang terlibat dalam menjayakan program ini.



Read more...

Pelancaran Program NILAM 2010

>> 09 February 2010

Pada 8 Februari 2010, SK Tedong telah mengadakan Majlis Pelancaran Program NILAM dan Logo PSS 2010. Majlis ini telah dirasmikan oleh Pn. Natrah Binti Budin selaku Guru Besar SK Tedong. Nadi Ilmu Amalan Membaca (NILAM) merupakan penggabungan atau adunan kesemua aktiviti galakan membaca yang dijalankan di sekolah dengan memberi pengiktirafan yang sesuai.

Objektif NILAM ialah :

1. Menjadikan murid banyak membaca ( semua bidang , bahan berkualiti & bukan sahaja pembacaan yang berorientasikan peperiksaan)
2. Menggalakkan sekolah terus menjana idea kreatif dan inovatif bagi menyemai tabiat membaca ini.

Acara perasmian oleh Pn. Natrah Binti Budin

Hadiah Utama

Logo PSS SK Tedong

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS