Sukaneka 2010

>> 26 March 2010

Pada 25 Mac 2010, SK Tedong telah mengadakan Sukaneka 2010. Sukaneka ini berlangsung pada jam 2.30 petang bertempat di padang SK Tedong. Sukaneka ini berlangsung dengan penuh meriah dan warna-warni. Acara dimulakan dengan perbarisan masuk setiap rumah sukan berpakaian beragam terdiri dari Rumah Hijau, Rumah Merah, Rumah Biru dan Rumah Kuning.
Selepas acara perasmian yang dilakukan oleh En. Anuar Bin Abu Bakar selaku GPK 1 yang mewakili Guru Besar, acara sukaneka pun berjalan. Acara sukaneka adalah seperti berikut:
Prasekolah: Kepompong Ulat Sagu
Tahun 1: Sarung Kaki Anak Gergasi
Tahun 2: Terompah Gergasi Tumit Tinggi
Tahun 3: Mahkota Air Kota A Famosa
Tahun 4: Menimba Air Perigi Buta
Tahun 5: Kejar Tak Dapat, Kendong Berciciran
Tahun 6: Hoki Air Belon Sakti
Acara Terbuka:
Terompah Gergasi dan Tarik Tali

Dalam sukaneka ini, Rumah Kuning telah menjadi Johan, Rumah Biru Kedua, Rumah Merah Ketiga dan Rumah Hijau Keempat.
Pihak SK Tedong mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru, kakitangan sekolah, PIBG, ibu bapa dan murid-murid dalam menjayakan Sukaneka 2010 ini.



Read more...

Mesyuarat Agung PIBG 2010

>> 08 March 2010

Pada 6 Mac 2010, SK Tedong telah mengadakan Mesyuarat Agung PIBG Ke-36. Majlis ini telah dirasmikan oleh YB Datuk Haji Ghazale Bin Muhamad (ADUN SERKAM). Mesyuarat Agung PIBG ini telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada para ibu bapa/penjaga murid-murid SK Tedong. Ini mungkin kerana dalam mesyuarat kali ini, pemilihan jawatan kuasa PIBG yang baru diadakan. Semoga jawatan kuasa PIBG yang baru akan terus bekerjasama dengan pihak SK Tedong dalam meningkatkan prestasi sekolah. Kepada jawatan kuasa PIBG yang lama, jutaan terima kasih diucapkan di atas segala khidmat bakti yang telah diberikan selama ini. Terima kasih juga kepada semua pihak yang telah terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan Mesyuarat Agung PIBG ke-36 tersebut.

YB Datuk Hj. Ghazale B. Muhamad memberi ucapan perasmian.

Sebahagian daripada ibu bapa yang hadir.

Antara barisan jawatan kuasa PIBG.

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS