Pemantauan Kelompok PPD Jasin

>> 28 April 2010

Pada 27 April 2010, rombongan pegawai dari PPD Jasin telah membuat pemantauan kelompok di SK Tedong. Turut hadir bersama ialah Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Jasin iaitu En. Yusof bin Ahmad. Pemantauan yang dibuat meliputi fail-fail pentadbiran sekolah, fail-fail panitia mata pelajaran, rekod persedian mengajar guru, buku latihan murid dan mencerap guru mengajar. Semoga ulasan yang telah diberikan oleh pihak PPD Jasin akan dijadikan panduan dalam meningkatkan lagi kecemerlangan SK Tedong.

Read more...

LDP 1

>> 16 April 2010

Pada 14 April 2010, SKT telah mengadakan Latihan Dalam Perkhidmatan(LDP) kali pertama. LDP ini diadakan di makmal komputer SKT. Dalam LDP ini, guru-guru telah diberi penerangan mengenai LINUS dan EduWeb TV. Penerangan mengenai LINUS telah disampaikan oleh Encik Zuraimi Bin Ahmad dan Puan Rohani Binti Ismail manakala EduWeb TV Telah disampaikan oleh Encik Muhd. Farid Bin Samsury.
LINUS merupakan Saringan Literasi dan Numerasi bagi murid-murid Tahun 1 di mana murid-murid yang mendapat pencapaian kurang daripada 80% kemahiran asas membaca, menulis dan mengira akan ditempatkan di dalam kelas LINUS dan mengikuti pembelajaran menguasai kemahiran asas. EduWeb TV pula merupakan satu laman sesawang kelolaan Bahagian Teknologi Pendidikan Malaysia. Dalam laman sesawang ini banyak bahan video dan berita yang boleh digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah.
Ribuan terima kasih diucapkan kepada Encik Zuraimi, Puan Rohani dan Encik Muhd. Farid kerana telah memberi penerangan dalam LDP kali ni. Kepada guru-guru juga diucapkan tahniah kerana berjaya menghadirkan diri untuk LDP ini.

Read more...

Pelancaran Mentor Mentee

>> 10 April 2010

Pada 9 April 2010, SK Tedong telah mengadakan satu lagi program untuk peningkatan kecemerlangan sekolah. Program tersebut ialah Mentor Mentee yang telah dirasmikan oleh Encik Radhuan Bin Abdul selaku YDP PIBG. Dalam pelancaran program tersebut, semua murid Tahun 6 selaku mentee telah diserahkan kepada mentor yang terdiri daripada AJK PIBG dan guru-guru. Semoga murid-murid Tahun 6 akan mengambil peluang ini untuk meningkatkan prestasi masing-masing dalam menghadapi UPSR dengan berjumpa mentor untuk mendapatkan bimbingan atau semangat. Selamat maju jaya. SK Tedong Boleh!
Encik Radhuan b. Abdul memberi ucapan perasmian.

Mentor menerima mentee.

Read more...

Gotong Royong

>> 09 April 2010

Pada 3 April 2010, SK Tedong telah mengadakan Program Gotong-Royong. Program ini diadakan bertujuan untuk menceriakan kawasan sekolah. Pihak yang terlibat ialah guru-guru, pekerja-pekerja, dan murid-murid Tahun 5 dan 6. Kini kawasan sekitar sekolah bertambah ceria dan berwajah baru. Syabas kepada Unit HEM SKT yang telah berjaya menganjurkan gotong-royong tersebut. Ribuan terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan gotong-royong tersebut.



Read more...

Solat hajat UPSR 2010

>> 08 April 2010

Pada 1 April 2010, SK Tedong dengan kerjasama PIBG telah mengadakan Majlis Solat Hajat UPSR. Majlis ini diadakan di dewan SK Tedong. Majlis dimulakan dengan Solat Maghrib berjemaah, diikuti Solat hajat. Kemudian bacaan Surah Yasin dan Solat Isyak berjemaah. Tujuan majlis ini diadakan untuk memohon keberkatan ke hadrat Allah SWT agar murid-murid Tahun 6 lulus dengan cemerlang dalam menghadapi peperiksaan UPSR 2010. Selain itu semangat kerjasama di antara ibu bapa dengan pihak sekolah dapat dipupuk bagi meningkatkan prestasi pelajaran murid-murid.
Pihak SKT mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis ini.

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS