Selamat Datang Guru Besar Baru

>> 21 June 2010

Warga SK Tedong mengalu-alukan kedatangan Guru Besar yang baru iaitu Tn. Hj. Mohd Ismail Bin Puteh. Tahniah diucapkan kepada beliau yang telah dinaikkan pangkat dari GPK 1 di SK Pulai menjadi Guru Besar di SK Tedong. Beliau memulakan tugas rasminya pada 14 Jun yang lalu sewaktu cuti pertengahan tahun. Semoga SK Tedong akan terus maju dan cemerlang di bawah pimpinan Tn. Hj. Mohd Ismail Bin Puteh.

Read more...

Pergi dan Kembali

>> 04 June 2010

Pada 2 Jun 2010, SK Tedong kehilangan seorang guru muzik yang baik hati iaitu Cikgu Fadlizan bin Ayub yang telah berpindah ke SK Sebatu. Pertukaran berlaku atas arahan PPD Jasin demi kepentingan perkhidmatan. Kepada Cikgu Fadlizan diucapkan selamat bertugas di sekolah baru. Jangan bersedih dan teruskan usaha mendidik anak bangsa. Jasa anda di SK Tedong akan tetap dikenang.
Tempat Cikgu Fadlizan diganti oleh Cikgu Abd. Hakim bin Aliman yang kembali semula bertugas di SK Tedong bermula 4 Jun 2010. Kepada Cikgu Abd. Hakim diucapkan selamat kembali ke SK Tedong dan seluruh warga sekolah mengalu-alukan kepulangan anda.
Cikgu Fadlizan berpindah ke SK Sebatu.

Cikgu Abd. Hakim kembali ke SK Tedong.

Read more...

Majlis Persaraan Guru Besar

>> 03 June 2010


Pada 31 Mei 2010, SK Tedong telah mengadakan Majlis Persaraan Guru Besar iaitu Puan Natrah Binti Budin yang bersara pilihan. Majlis sambutan diadakan dua sesi. Sesi pertama diadakan pada pukul 7.45 pagi bersama guru-guru dan murid-murid di Tapak Perhimpunan. Dalam sesi ini diadakan bacaan Surah Yasin dan penyampaian cenderahati kenangan daripada guru-guru dan murid-murid kepada Pn. Natrah.
Sesi kedua pula bermula jam 9.45 pagi bertempat di dalam dewan. Sesi kedua merupakan acara rasmi sambutan. Antara tetamu yang hadir ialah Tn. Hj. Isa Bin Abu (Pengarah Jabatan Pelajaran Melaka), En. Yusof Bin Ahmad (Pegawai PPD Jasin), Pegawai-pegawai Jabatan Pelajaran Negeri dan Daerah, dan wakil Guru Besar sekolah rendah Kawasan Merlimau.
Kepada Pn. Natrah diucapkan selamat bersara. Semoga Allah S.W.T. sentiasa memberi rahmat dan kesihatan yang baik sepanjang hidup beliau.
Lihat album gambar majlis persaraan di dalam facebook.

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS