Ceramah Isra' dan Mikraj

>> 17 July 2010

Pada 16 Julai 2010 bertempat di dalam dewan SKT, Panitia Pendidikan Islam telah menganjurkan Program Ceramah Isra' dan Mikraj peringkat SK Tedong. Ceramah telah disampaikna oleh Yang Berbahagia Ustaz Tn. Hj. Ayob bin Awaf. Isi pati ceramah ialah mengupas kembali bila berlakunya peristiwa Isra' dan Mikraj ini dan kisah perjalanan Nabi Muhammad SAW dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa dan seterusnya ke Sidratul Muntaha mengadap Allah SWT.
Pihak SKT mengucapkan jutaan terima kasih kepada Yang Berbahagia Ustaz Tn. Hj. Ayob yang telah sudi menyampaikan ceramahnya. Semoga kita semua mendapat pengajaran dan iktibar daripada peristiwa Isra' dan Mikraj ini dan menjadikannya sebagai landasan menjadi mukmin yang sejati.

Read more...

Teknik Menjawab Sains UPSR

Pada 16 Julai 2010, Panitia Sains SK Tedong telah menganjurkan Program Teknik Menjawab Soalan Sains UPSR. Program ini telah diadakan di makmal komputer SK Tedong. Penceramah yang dijemput ialah Pn. Nurlinda bt. Md Tan dari SK Pulai. Beliau merupakan seorang guru yang berpengalaman luas dalam subjek Sains dan merupakan salah seorang penggubal soalan Sains UPSR peringkat kebangsaan. Tujuan diadakan program ini ialah memberi pendedahan dengan lebih mendalam kepada murid-murid Tahun 6 mengenai teknik-teknik yang mudah dan tepat untuk menjawab soalan Sains UPSR. Pihak SK Tedong mengucapkan jutaan terima kasih kepada Pn. Nurlinda di atas kesudian beliau melapangkan masa memberi tunjuk ajar mengenai teknik menjawab UPSR. Semoga murid-murid SKT mendapat manfaat daripada program ini dan berjaya di dalam UPSR nanti.

Read more...

Pelancaran Minggu Bestari 2010

>> 14 July 2010


Pada 12 Julai 2010, Unit ICT SK Tedong telah melancarkan Minggu Bestari 2010 SK Tedong. Majlis ini telah diadakan di dewan sekolah dan dirasmikan pelancarannya oleh Tn. Hj. Mohd Ismail Bin Puteh selaku Guru Besar. Matlamat diadakan Minggu Bestari ialah memberi motivasi dan meningkatkan kesedaran kepada seluruh warga SK Tedong tentang pentingnya menguasai kemahiran ICT untuk menjalani kehidupan masa kini seiring dengan perkembangan semasa. Antara aktiviti yang telah dirancang ialah:
1. Pertandingan membina bahan P&P menggunakan Powerpoint (guru).
2. Kuiz ICT secara spontan (guru & murid) dan bertulis (murid).
3. Meneka perkakasan ICT (guru & murid).
4. Pertandingan Image Editing berbantukan komputer menggunakan perisian Photoscape (murid Tahun 4,5,6).
5. Pertandingan mewarna berbantukan komputer (murid Tahun 2 & 3).
6. Pertandingan mewarna gambar (Tahun 1).
7. Pertandingan mencipta logo Unit ICT SK Tedong.

Untuk melihat gambar-gambar aktiviti Minggu Bestari, sila klik di sini.

Read more...

Majlis Bacaan Yaasin & Solat Hajat UPSR Ke 2

>> 09 July 2010


Pada 7 Julai 2010, SK Tedong telah mengadakan Majlis Bacaan Yaasin dan Solat Hajat UPSR 2010 kali ke dua. Majlis ini diadakan di dewan SK Tedong bermula jam 7 malam. Tujuan majlis ini diadakan untuk memohon keberkatan ke hadrat Allah SWT agar murid-murid Tahun 6 lulus dengan cemerlang dalam menghadapi peperiksaan UPSR 2010. Selain itu semangat kerjasama juga dapat ditanam di antara pihak sekolah dengan ibu bapa bagi meningkatkan prestasi pelajaran murid-murid. Antara aturcara majlis ialah Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Yaasin, Ucapan Guru Besar, Ucapan YDP PIBG, Solat Isya', Upacara Memohon Restu, dan Jamuan.
Majlis ini tamat pada jam 9.30 malam. Pihak SK Tedong mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis ini.

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS