Perkhemahan Unit Beruniform SK Tedong 2010

>> 18 October 2010


Aktiviti Perkhemahan Unit Beruniform SK Tedong 2010 telah diadakan pada 15 Oktober 2010 hingga 16 Oktober 2010. Aktiviti perkhemahan ini telah dianjurkan oleh Unit Kokurikulum SK Tedong. Seramai 102 orang murid-murid Tahap 2 telah menyertai perkhemahan ini yang masing-masing mewakili 4 badan beruniform iaitu Puteri Islam, Kadet Remaja Sekolah (KRS), Pengakap dan Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM). Pelbagai aktiviti menarik telah dilakukan sepanjang perkhemahan ini seperti Senamrobik, Pertolongan Cemas, Membina Gadget, Pertandingan Memasak dan sebagainya. Sekalung tahniah dan terima kasih diucapkan kepada semua guru dan murid yang terlibat menjayakan perkhemahan ini.

Untuk gambar-gambar menarik sepanjang perkhemahan, sila klik

Read more...

Khatam Al-Quran, Sambutan Hari Raya Aidil Fitri, dan Meraikan Bakal Haji

>> 02 October 2010

Pada 1 Oktober 2010, pihak SK Tedong telah menganjurkan satu lagi majlis yang merangkumi 3 perkara iaitu Khatam Al-Quran, Sambutan Hari Raya Aidil Fitri, dan Meraikan Guru-guru Bakal Haji. Majlis ini telah berjaya dianjurkan dengan meriahnya.
Dalam majlis ini, seramai sebelas orang murid-murid Tahun 6 telah berjaya mengkhatam kitab suci Al-Quran. Sambutan Hari Raya Aidil Fitri pula sempena Bulan Syawal. Guru-guru yang bakal menunaikan ibadah haji juga diraikan. Pada tahun ini, seramai tiga orang guru SK Tedong akan menunaikan ibadah haji iaitu Cikgu Abd. Raof b. Abas, Cikgu Zuraimi b. Ahmad dan Cikgu Yusni bt. Mohd Yusof. Semoga mereka bertiga akan mendapat haji yang mabrur. Untuk melihat album gambar majlis ini, sila klik di sini.

Read more...

Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan

Pada 30 September 2010, SK Tedong telah menganjurkan Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan 2010. Antara aturcara majlis ialah persembahan lagu patriotik dari setiap kelas bermula dari Tahun 1 sehingga Tahun 6. Selain itu disampaikan juga hadiah kepada pemenang Pertandingan Kelas Tercantik dengan hiasan semangat patriotik. Untuk melihat album gambar Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan ini, sila klik disini.

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS