SK Tedong dinobatkan Johan DST Peringkat Wilayah Selatan

>> 15 November 2010



Sekolah Kebangsaan Tedong dinobatkan sebagai Johan untuk Pertandingan Digital Story Telling (DST) - My School Peringkat Wilayah Selatan (Kategori SK). Pertandingan ini dianjurkan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) Wilayah Selatan dan Fasilitator Schoolnet Wilayah Selatan. Kejayaan pertandingan ini dicapai melalui 4 orang pelajar Tahun 5 Bestari dan diketuai oleh seorang fasilitator schoolnet. Mereka terdiri daripada:-

1) Muhammad Farid Bin Samsury (Fasilitator Schoolnet SK Tedong)
2) Syarifah Nur Nazifah Bte Mohd Azmi (5 Bestari)
3) Siti Nurhasanah Bte Mohd Fuzi (5 Bestari)
4) Siti Nazehah Bte Mohd Sofian (5 Bestari)
5) Muhammad Amin Ambia Bin Mohd Ashari (5 Bestari)

Kejayaan ini amat dibanggakan khususnya warga Sekolah Kebangsaan Tedong. Semoga SK Tedong menempa kejayaan di masa akan datang. Syukur...Alhamdullilah !!!!

Untuk melihat gambar-gambar sekitar majlis penyampaian hadiah, sila klik di sini

Read more...

Majlis Penyampaian Hadiah 2010

>> 12 November 2010

Pada 11 November 2010, Sekolah Kebangsaan Tedong telah menganjurkan satu Majlis Penyampaian Hadiah 2010. Majlis tersebut telah diadakan di Dewan SK Tedong. Majlis ini telah dirasmikn oleh Pn Khatijah Bahari selaku Naib YDP PIBG SK Tedong. Majlis ini diadakan bertujuan memberi pengiktirafan kepada murid-murid SK Tedong yang telah menunjukkan keupayaan tertinggi dalam bidang akademik, kokurikulum, dan sumbangan kepada pihak sekolah. Kategori penyampaian hadiah ialah Penghargaan Kepada Murid Prasekolah, Hadiah Kedudukan Terbaik Dalam Kelas, Hadiah Mata Pelajaran Tertinggi, Hadiah Pembaca Terbanyak Program NILAM, Anugerah JQAF, Penghargaan Ketua dan Penolong Ketua Darjah, Penghargaan Pengawas Sekolah Tahun 6, Penghargaan Pustakawan Tahun 6, Anugerah Kokurikulum, dan Tokoh Murid 2010
Adik Yogesh a/l Karupiah telah memenangi Olahragawan 2010. Adik Muhammad Arif Bin Azlah diberikan Penghargaan Khas Kokurikulum. Bagi kategori Anugerah Tokoh Nilam 2010 telah dimenangi oleh Adik Siti Nazehah Bte Mohd Sofian. Anugerah Tokoh Murid 2010 dimenangi oleh Adik Afifah Bte Kamsin. Sekalung tahniah dan syabas kepada yang berjaya dan kepada yang gagal teruskan usaha anda.

Untuk melihat album majlis, sila klik di sini

Read more...

Majlis Perasmian Penutup Bulan Membaca 2010

>> 03 November 2010


Pada 3 November 2010 (Rabu), satu Majlis Perasmian Penutupan Bulan Membaca 2010 (Ikon Sekolah) peringkat Sekolah Kebangsaan Tedong telah diadakan dengan jayanya. Majlis penutupan ini telah dirasmikan oleh Encik Zaidi Bin Jaafar selaku Pegawai Teknologi Pendidikan, PKG (14) Serkam. Acara dimulakan dengan bacaan doa oleh Tn. Hj Saiful Bahari Bin Mohd Sulaiman. Kemudian, acara diteruskan lagi dengan ucapan aluan dari Guru Besar SK Tedong, Tn. Hj Mohd Ismail Bin Puteh dan selepas itu ucapan perasmian penutup majlis oleh Encik Zaidi Bin Jaafar. Majlis dimeriahkan lagi dengan acara penyampaian hadiah.

Kemuncak majlis adalah pengumuman Anugerah Ikon Sekolah bagi Tahap 1 telah dimenangi oleh Adik Adriana Bte Ahmad Din (3 Bestari) manakala untuk Tahap 2 pula dimenangi oleh Adik Syarifah Nazifah (5 Bestari). Tahniah diucapkan kepada para pemenang. Jutaan terima kasih pihak sekolah kepada pihak PKG (14) Serkam, guru dan staf sokongan SK Tedong.

Untuk melihat gambar sekitar majlis, klik sini

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS