Pidato Piala YAB Ketua Menteri Melaka

>> 22 May 2011

Pada 19.5.2011, SK Tedong telah menjadi pengelola Pertandingan Pidato Piala YAB Ketua Menteri Melaka, Peringkat Saringan Sekolah Rendah Negeri Melaka. Sebanyak 15 buah sekolah dari seluruh Negeri Melaka iaitu SK Kesang Tua, SK Air Baruk, SK Pulai, SK Serkam, SK Serkam Darat, SK Batu Berendam 2, SK Telok Mas, SK Dato Palembang, SK Sri Laksamana, SK Bukit Beringin, SK Alor Gajah 1, SK Melekek, SK Bukit Baru, SK Kg Tun Razak, dan SK (P) Methodis 2 telah terpilih menyertai pertandingan ini. Para peserta begitu hebat menyampaikan pidato masing-masing yang terbahagi kepada dua kategori iaitu Pidato Umum dan Pidato Spontan. Lima peserta terbaik akan memasuki Pertandingan Akhir Pidato Piala YAB Ketua Menteri Melaka yang akan berlangsung di Sri Negeri, Ayer Keroh pada bulan Jun nanti. Lima peserta terbaik itu ialah Adik Siti Nur Alia bt. Safri (SK Serkam), Adik Ain Nurfitrah bt. Aidrul Hisham (SK (P) Methodis 2), Adik Amirah Hamizah bt. Rosli (SK Telok Mas), Adik Nornajwa bt. Zainudin (SK Batu Berendam 2), dan Adik Fatin Nur Syakirah bt. Rashid (SK Serkam Darat). Majlis penutup telah dirasmikan oleh Tn. Hj. Daud bin Abdull (Ketua Sektor Pengurusan Pembangunan Kemanusiaan, JPM). Tahniah dan syabas kepada para pemenang dan peserta. Terima kasih juga diucapkan kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis ini. Lihat album gambar.

Read more...

Pelancaran Ikon SKT Musim Ke-2

>> 09 May 2011

Pada 9.5.2011 Pusat Sumber SKT telah mengadakan Majlis Pelancaran Ikon Sekolah Musim Ke-2. Majlis ini telah diadakan di Tapak Perhimpunan bermula jam 7.40 pagi. Acara perasmian telah disempurkan oleh En. Rosidi Bin Umar (Pegawai Teknologi Pendidikan PKG Serkam). Tahniah kepada Pn. Rohani Binti Ismail (Guru Media) dan AJK Pelaksana kerana telah berjaya mengadakan majlis ini. Lihat album gambar.

Read more...

Mesyuarat Agung PIBG Ke-37

>> 04 May 2011

Pada 29.4.2011(Jumaat), telah berlangsung Mesyuarat Agung PIBG SK Tedong Ke-37. Mesyuarat ini telah diadakan di Dewan SK Tedong bermula jam 3.00 petang dan dirasmikan oleh YB Senator Datuk Akbar Bin Ali. Kehadiran ibu bapa/penjaga dalam mesyuarat ini agak memberangsangkan dan ini menunjukkan komitmen kepada pihak sekolah dalam usaha meningkatkan pencapaian anak-anak dalam pelajaran. Majlis ini telah diserikan dengan persembahan nazam di mana ahlinya terdiri daripada ibu-ibu dan anak-anak Kampung Tedong. Dalam mesyuarat agung kali ini tidak ada pembubaran AJK. Mesyuarat diakhiri dengan cabutan bertuah. Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis ini. Lihat album gambar.

Read more...
Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS