LDP 1

>> 16 April 2010

Pada 14 April 2010, SKT telah mengadakan Latihan Dalam Perkhidmatan(LDP) kali pertama. LDP ini diadakan di makmal komputer SKT. Dalam LDP ini, guru-guru telah diberi penerangan mengenai LINUS dan EduWeb TV. Penerangan mengenai LINUS telah disampaikan oleh Encik Zuraimi Bin Ahmad dan Puan Rohani Binti Ismail manakala EduWeb TV Telah disampaikan oleh Encik Muhd. Farid Bin Samsury.
LINUS merupakan Saringan Literasi dan Numerasi bagi murid-murid Tahun 1 di mana murid-murid yang mendapat pencapaian kurang daripada 80% kemahiran asas membaca, menulis dan mengira akan ditempatkan di dalam kelas LINUS dan mengikuti pembelajaran menguasai kemahiran asas. EduWeb TV pula merupakan satu laman sesawang kelolaan Bahagian Teknologi Pendidikan Malaysia. Dalam laman sesawang ini banyak bahan video dan berita yang boleh digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah.
Ribuan terima kasih diucapkan kepada Encik Zuraimi, Puan Rohani dan Encik Muhd. Farid kerana telah memberi penerangan dalam LDP kali ni. Kepada guru-guru juga diucapkan tahniah kerana berjaya menghadirkan diri untuk LDP ini.

0 comments:

Hak cipta diubahsuai oleh SK Tedong. Untuk paparan yang cantik dan memuaskan, sila gunakan Mozilla Firefox 3 atau Internet Explorer 7 ke atas. SK Tedong tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kehilangan data atau kerosakan perkakasan anda semasa melayari laman blog ini. Sekian terima kasih. Ingatlah tanggungjawab kita : "NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA"

Kembali ke ATAS